torsdag 4. mars 2010

Modul 4

Man er jo alltid ute etter nye utfordringer. Utfordringer, motstand og konkurranse har man så virkelig godt av for å utvikle seg som menneske og det man driver med. Når jeg gikk instruktør utdannelsen var det mye snakk om å "gå utenfor stien" Dvs at man tar litt sjanser og tørr å prøve! Jeg har stått på stedet hvil en god stund, men i fjord sommer kastet jeg meg i det og stilte i en konkurranse med Venus. Vi fikk en god start siden vi endte på 2 plass av 14 startende. Og dette var første gang vi stilte! Litt stolt her da!!



Her begynte det. Så stilte vi to ganger til, har fått godkjent sølvmerket og har da opprykk til klasse 2! Så da var det bare å begynne å trene klasse 2 øvelser! Vi holdt på og holdt på og fikk det veldig bra til!! Begynte også å trene en del IPO og var klare for IPO1. Men så... Jeg var på vei til kurs etter jobb og BANG! Der stod bilen min planta inn i en Merche. Det så ut til å gå bra med meg å bikkja, helt til øynene hennes begynte å gli litt ut av spill. Men dette har kommet en stund etter ulykken. En uke etter ulykken røntget jeg henne for å se om alt var i orden, jeg begynte å få litt uro da hun ikke ville hoppe, gå opp trapper eller strekke ut bakbeina. Det viste seg at bekkenet hennes hadde løsnet og det ble knekt på plass mens hun lå i narkose. Det var ingen brudd og hun er frisk å fin!

Slik ser øynene hennes ut nå. Så nå lever hun livets glade dager i Heggedal, løper løs rundt på 5 store jorder og bare koser seg! Så lenge jeg ikke ser tegn til smerte eller lignende skal hun få ha livets rett. Dagen jeg ser noe som helst er det stopp! Men pga synet kan vi ikke gjøre noe biearbeid siden jeg er redd hun kan feilbedømme avstander til figurant.


Så nå har jeg en Schæfer fra abcdrift i Ålesund! En morsom liten fyr som nå er blitt stor! Han er 8 mnd i dag og vi trener en del nå for å nå de målene vi setter oss!

Hundeskolen har nå laget en Modul 4 for instruktørene. Dette er instruktører som får noe ekstrra utdannesle enn de andre, og jeg skrapa på døra til Roar for å få plass. Og det fikk jeg! Dette går over to helger med MYE arbeid imellom og etter den andre helgen. Jeg lærte utrolig mye den første helgen og gleder meg til helg nr 2. Det er slitsomt, tøft og veldig lærerikt! Geir Marring er en utrolig god lærer!! Denne modulen foregår på Melnes Gård. Det er den peneste gården som finnes i dette land, det er jeg sikker på!! Du kjenner kanskje igjen bildet fra "Hundeskolen" som gikk på Tv2 i 2007?



Nå har jeg to kurs som er på Sinsen. Ett Hverdagslydighet og ett Bronsemerke. Utrolig morro!! :) Bronsemerke kurset går skikkeli bra!!! HL kurset er veldig morro, i går lærte vi å gå pent i bånd :) Så håper elevene trener masse hjemme! De skal også få en del utfordringer iløpet av kurset :) Koser meg masse på kursplassen om dagen! :) Hvertfall når jeg fikk vite i går at Geir hadde sett på kurset mitt... *gulp* tenkte jeg da, men jeg fikk veldig bra tilbakemeldinger. Og det er jo veldig hyggelig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar