tirsdag 29. september 2009

Bilder fra England

Da er jeg jo som sagt hjemme fra England. Her er noen bilder fra turen.
Var på krigs museum, der så jeg disse to bilene. Ganske tøffe? Jeg syntes det hvertfall! :) De var tomme innvendig, men allikevel ganske kult at de har blitt tatt så godt vare på!

Her ser du cocpiten inni en Concorde! Dette er ett fly som er tatt ut av drift, men det stod ett fly inne på dette museet! Var ganske kult å kunne gå inni dette flyet! Bare lukten av det innvendig gjorde så man ville vite alt om dette flyet! Ganske avansert, iom at fronten7cocpiten flytter seg ettersom flyet er i lufta eller står på bakken.
Her er fronten på Concorden, kult? Jeg syntes det var ganske facinerende! Var en skoleklasse på museet samtidig. På bildet ser du også to jenter fra denne skolen som var ganske så interessert! :) Hadde jeg fått en tur hit når jeg gikk på skolen så hadde jeg kanskje giddi å følge med i timen også...
Kattapult sete. Drit kult!! Alltid vært så facinert av dette setet! Nå har jeg tom tatt på ett :)
Var på verdens største historiske F1 samling. Først i lokalene stor det MC, der fant jeg denne snertene greia! Denne trekker på både fram og bakhjulet, det var ganske morsomt å se en sånn sykkel med egne øyne. Ikke bare høre om den, men pga sperringene kunne jeg ikke gå å pelle på den...
F1 Cossiemotor med 1000hk. Liten motor, men rimelig bra ytelse! :)
Var på Santa Pod Raceway, der fant jeg denne snertene minien!
Og denne drag bilen med rakett motor. Kanskje ingeniøren på denne er en rakettforsker? hehe

Race way skiltet med røyk fra den elendige burneringen de hadde.
Selveste Stirling Moss i egen person. Så nerme man kommer hvertfall! En statu som står av han på Mallory Park. Takket være denne mannen gikk motorsporten godt utenfor England også. Med sine 16 (!!) Grand Prix seiere så hadde han sin stemmerett! Mannen har gjort mye bra for motorsporten i hele verden!

2 kommentarer:

  1. Takk! Nå er ikke jeg akkuratt den fødte fotograf, men morro å prøve seg litt i photoshop! :)

    SvarSlett