mandag 5. oktober 2009

Norge, best i verden?

Nå har visst Nprge blitt kåret til verdens beste land. Jaja... Mulig det er det, men ikke ifølge de som bor her! Ja, vi har bra sykehus ordning, se bare på USA. Ja, vi har bra eldreomsorg, se bare på USA. Ja, vi har braa rehabiliterings opplegg, se bare på England. Ja, vi har god økonomi, se bare på de øst og vestlige landene. MEN alle pengene Norge sender til U land etc er penger også jeg har jobbet for. Jeg er ikke interessert i å hjelpe de landene der! Nå har de fått så mye hjelp i så mange år at de kanskje burde begynne å lære? Heller investere de pengene i kondomer og prevensjon snart? Kunne heller tenkt meg at mine skattepenger gikk til de som virkelig trenger en operasjon etc i USA enn land som kaster de bort! Bla amnesty er en bra og god gjerning. Slutt på menneske plaging!

Men hvorfor er Norge så bra da? HVEM drar nytte av at Norge er så bra? Jeg, du eller lommeboka til Jens Stoltenberg? Han har gjort mye bra han assa, men hallo? Han burde få opp øynene sine snart for litt nyere tankegang. For andre valg på rad har de vunnet framfor FRP. FRE hadde i år som i fjord flere antall stemmer enn AP men så går det på prosent målingen! GÆH! Norge er jo ett bra land, for all del! Vi har mye fine rettigheter her, men vi betaler oss i hjel i skatter og avgifter! Bilen min (en mitsubishi grandis) ga jeg 170'000,- for, for den summen får du en Skyline i sverige! Det er pga avgiftene her i Norge at bilene er så dyre. Hadde disse avgiftene blitt satt kraftig ned hadde 100% av alle som bor i dette landet byttet ut bilen sin! Da til noe som er tryggere å kjøre rundt i og mere miljøvenlig. Ikke gamle vrak som bla studenter har spinket og spart til siden de var 14 år gamle!

Nå må Norge våkne opp å se på allmenheten, ikke bare de som sitter på makta!

Se bare på prisene i norske matbutikker. 20kr for ett brød!! 15kr for melk, der gikk ukes budsjettet for en Norsk student som Norge trenger i sin fremtid. Takk Norge... Men sende mat og penger til U-land, ja det er kjempe viktig... Norge glemmer sine egne landsmenn for å ta imot alle de nye. Sverige og Danmark har nok plass de også. Ikke for å virke rasistisk på noen måte nå, men Norge har vel snart gjort sitt? Tenke på de som er fra Norge og er NORSKE. "Utlendinger" som virkelig jobber her i dette landet ser man jo aldri, de er ALLTID på jobb for å forsørge familien sin, men alle de som snylter på skatten som jeg også betaler kan komme seg hjem igjen! Samme gjelder selvførgelig skattesnyltende nordmenn!!

2 kommentarer:

  1. Helt enig med deg Anette!

    SvarSlett
  2. haha gadd du virkelig å lese alt det jeg skreiv der?!? hehe Var litt i frustrasjon dette også, men jeg blir så provosert!!

    SvarSlett